woensdag 15 oktober 2008

Geen raad maar wel vragen...

Zoals al gemeld geen raadsvergadering deze maand maar toch zit ik met vragen en wordt mij een belangrijk middel om het college te controleren ontnomen: vragen stellen en interpelleren op de raad. Dus doe ik het maar anders: ik gooi mijn vragen op het net...

1. de beurzen zitten in crisis, de waarde van de banken gaan bijna dagelijks achteruit. Welke gevolgen heeft dit op de financiën van onze gemeente? Heeft deze crisis het geïnde belastingsgeld van de Opglabbekenaren dat (hopelijk) op de rekening(en) staat, aangetast? Wat is onze bijdrage in de "redding" van Dexia?

2. De levensduur van de intercommunale Cipal moet verlengd worden. Wat is het standpunt van Opglabbeek hierop? Dit in de wetenschap dat in het verleden pogingen ondernomen zijn om losser te komen van Cipal en een vrije informatica-weg in te slaan...

3. Binnen de Raad van Bestuur van Infrax werd recent beslist om extra kosten aan te rekenen bij aansluitingen (vooral gas en stroom); dit bijkomend op de nu al gehanteerde aansluitingskosten. Hoe staat onze vertegenwoordiger in Infrax hiertegenover? Het wordt precies de normaalste zaak van de wereld dat de intercommunales wel de lusten willen maar niet de lasten en deze dan doorschuiven...

Geen opmerkingen: