vrijdag 22 januari 2010

RUP Centrum: bezwaar ingediend

Deze namiddag heb ik namens onze fractie een bezwaar ingediend over het Ruimtelijk UitvoeringsPlan dat nog tot 5 februari ter inzage ligt. Samenvattend diende ik volgende bemerkingen in:

1. Vormelijk:

Ik blijf me afvragen af wat de mogelijke juridische gevolgen zijn van het onvolledige dossier dat de gemeenteraad (ik niet) op 23 november 2009 goedkeurde. Het dossier dat ter inzage lag, mankeerde zeer belangrijke documenten zoals het ontwerp van RUP met de grafische weergave en de stedenbouwkundige voorschriften; het bevatte enkel de ontwerp-notulen en de motiveringsnota onteigeningen i.f.v. RUP Opglabbeek centrum. Kortom zo goed als alle documenten waar de notulen naar verwezen ontbraken… Hopelijk heeft dit belangrijk dossier niet vanaf het prille begin een slechte start genomen. Want als een dossier al in zo’n vroeg stadium behept is met onvolkomenheden, hoe kan dan de rest van de procedure correct verlopen?

2. Inhoudelijk:

a) Zorg: overheid én privaat initiatief horen samen
b) Sociale en betaalbare woningen: mag het wat meer zijn
c) Ons verleden respecteren: bewaar de kiosk, pastorij en Troempeelke
d) Oud kerkhof: een park!
e) Vrije onderwijskeuze bewaren
f) Nieuw gemeenschapscentrum, slechts (uitgestelde) palliatieve zorgen voor de sporthal
g) Oud gemeentehuis in een nieuw kleedje
h) Aangenamer winkelen


Een aantal van deze punten hebben we al wereldkundig gemaakt in onze laatste folder. Maar toch: hou mijn blog de komende dagen in het oog voor meer info.

* * *

Inwoners nog tot 5 februari kunnen bezwaar indienen. Dit moet aangetekend worden opgestuurd naar het college van burgemeester en schepenen of tegen ontvangstbewijs worden afgegeven bij de technische dienst (gemeentehuis).

Wordt vervolgd! Of ist: we vervolgen...

Geen opmerkingen: