donderdag 15 juli 2010

Dossier RUP Centrum opnieuw onvolledig - dus onwettelijk?

Maandagnamiddag heb ik me een paar uren teruggetrokken op het gemeentehuis en alle dossiers voor de komende raad grondig doorgenomen en inderdaad en er ontbrak weeral teen en tander. Waarom blijft de meerderheid bepaalde info voor de raadsleden - wellicht enkel die van de oppositie - verzwijgen of achterhouden.
Ik stelde de bevoegde schepenen al per mail enkele (technische) vragen, de meer politieke vragen houd ik voor de raad zelf.
En er was al een lichte vorm van paniek want ineens werden documenten toegevoegd aan het dossier... Waarom kunnen de dossier niet van in het begin in orde zijn! Goede beslissingen steunen op correcte én volledige informatie - geen achterkamergedoe ajb!

In de ontwerpnotulen wordt naar allerlei documenten verwezen. Ik telde er ruim 23, slechts 9 ervan zaten in het dossier; de andere 14 mogen we er blijkbaar zelf bij fantaseren... De bevoegde schepen reageerde en stuurde vandaag per mail er 10 na. Maar dan ontbreken er nog 4 waarvan er nog een paar essentieel zijn...
Maandag op de raad wordt dit vervolgd... En als de uitleg te wensen overlaat, vraag ik het standpunt van de gouverneur of deze beslissing wel wettelijk is.

Geen opmerkingen: