maandag 26 juli 2010

RUP (3): twee opvallende feiten

Ze startten beiden vorige week...

1. Donderdag kreeg ik een telefoon van de secretaris met de vraag wanneer ik de bezwaren kwam inkijken. We spraken af voor deze namiddag. Iets na 13.30u was ik er.
Er werden 96 bezwaren ingediend waarvan er een 3-tal type-bezwaren waren waarvan er telkens meerdere exemplaren waren (deze vormen tesamen bijna de helft van de ingediende bezwaren). Maar er zijn ook heel persoonlijke bezwaren en vragen. En deze verdienen allemaal respect én een gemotiveerd antwoord vanwege het gemeentebestuur. Daarom hoop ik dat deze bezwaren nog beoordeeld zullen worden - ook zijn de plannen (lichtjes) aangepast. Maar veiligheidshalve: dien je bezwaar opnieuw in!

2. Vrijdag haalde ik een aangetekende brief af. Deze handelde over het 2e openbaar onderzoek. Groot was mijn verbazing - maar verwonderlijk was dit ook weer niet - dat in de tweede paragraaf de ingediende bezwaren en voorstellen van het eerste openbaar onderzoek aan de basis lagen van de aangepaste plannen... Nogmaals een bewijs van het belang ervan. En dat de inhoud aan de raadsleden kenbaar had moeten zijn!

* * *
Los van deze twee feiten was het vandaag ook een drukke dag. Verschillende inwoners contacteerden me vandaag n.a.v. mijn houding op de raad (dat vrijdag de krant haalde). Ik ben ter plaatse geweest en heb met hen overlegd. Een leerrijke namiddag en vooravond!

Geen opmerkingen: