maandag 9 april 2007

Gemeenteraad 16 april

Op de agenda van volgende gemeenteraad:
  1. aanpassing reglement tobin-taks
  2. organiek reglement cultuurraad: aanpassing aan decreet
  3. organiek reglement beheersorgaan gemeenschapscentrum en bib
  4. nieuwe straatnaam: Krokusstraat en Chrysantenstraat
  5. vernieuwen ramen Kapelstraat 14
  6. grondafstand verkaveling Boekweitstraat
  7. verkoop industriegrond aan Langens Horeca NV
  8. verkoop industriegrond aan Casters Montage BVBA
  9. politiereglement tijdens jumping Derbyclub
  10. algemene vergadering IGL: aanduiding afvaardiging
  11. algemene vergadering Interelectra, Intermedia en interaqua: aanduiding afvaardiging

Je bent van harte welkom om 20 uur in het parochiehuis. Tot dan?

1 opmerking:

Anoniem zei

Hey Fab,

heeft eigenlijk niets met de gemeenteraad te maken maar vind het toch wel de moeite om aan te halen.
Mijn dochters gingen beiden turnen bij 'turn-op' in Opglabbeek; recent laat ik hen hier niet meer naar toe gaan aangezien de begeleidster ofwel niet aanwezig is ofwel 'ziek' aanwezig is (maar wel chips zit te eten en cola zit te drinken tijdens de les; sportief voorbeeld,hé); de lessen stoppen voortijdig, kinderen lopen dan maar wat rond, van toezicht tot de ouders aanwezig zijn, kan men dus niet spreken (aansprakelijkheid?). Dit heeft mijn frustratie mateloos geprikkeld doch aangezien ik al regelmatig mijn ongenoegen uit dacht ik toen van 'ik los het eenvoudig op; mijn kinderen gaan daar niet meer turnen...

Vandaag bereikt mij het verhaal dat kinderen (14-jarige) van de KSJ (?? is dit nog de benaming voor Opglabbeek) de volgende activiteit hadden gekregen: voetbal spelen met een brandende in benzine gedrenkte tennisbal. Ik begin me hier toch wel deftig vragen te stellen rond het jeugd- en sportbeleid.
Is de schepen van sport op de hoogte van deze feiten en zoniet wat weet zij over de inhoudelijkheid van haar verenigingen, jeugdbewegingen enzovoorts.


Groetjes Sylvie