maandag 2 april 2007

Zaal: komt ie of komt ie niet?

Op de commissie Vrije Tijd tijdens het onderdeel cultuur werd verteld dat de beheersorganen van het gemeenschapscentrum troempeelke en de bib worden samengevoegd. Positief: zo wordt deze werking versterkt! Martien gaat PRO-zitje bezetten. En ze zal haar werk hebben! Zeker als ik de timing bekijk voor de opmaak van het volgende beleidsplan. Op de gemeenteraad van december zal de hoogmis van dit plan plaatsvinden...

Ik vernam ook dat voor de nieuwe polyvalente zaal er zal komen (opnieuw) en dat daarvoor de komende jaren zeker 6 000 000 € nodig is... In de begroting 2007 staat al een ereloon van 650 000 € ingeschreven...

Mooie en hoge cijfers!

Er waar zal deze zaal komen? Voor het Troempeelke? Op de plaats van de pastorij? Op de plaats van het Troempeelke? Het Masterplan (precies een of andere god) zal ons het antwoord geven. Ik wacht haar '10 geboden' af...
Nog dit. Begin 2001 werd ik uitgelachen toen ik op de raad zei: "Die zaal zal er niet in 2006 zijn". Het is (spijtig genoeg) uitgekomen. Zal hij er in 2012 zijn?


Hopelijk houdt de bouw van deze zaal rekening met ons erfgoed. Erfgoed zal een hoofdstuk worden in het cultuurbeleidsplan. Oef! Ik wacht weerom af... Hopelijk want er is al heel wat van ons verleden plat gegooid en verdwenen. Onze roots, ons verleden hoort niet thuis in de vuilbak maar mag op een schaal worden gepresenteerd!

1 opmerking:

Anoniem zei

Uit HBVL, 20 april 2007:
De commissie Vrije Tijd heeft beslist dat de beheersorganen van het gemeenschapscentrum Troempeelke en de bieb worden samengevoegd. "Voor de bouw van de nieuwe polyvalente zaal denkt men 6 000 000 euro nodig te hebben. In de begroting 2007 staat hiervoor een ereloon van 650 000 euro ingeschreven," zegt Pro-gemeenteraadslid Fabian Spreeuwers. Waar deze nieuwe polyvalente zaal ingeplant zal worden is nog niet duidelijk.