donderdag 29 maart 2007

Maart, een overzicht

Donderdag 1 maart organiseerde de ondernemersclub Opglabbeek OCO de raadsleden uit voor een ontmoeting met Opglabbeekse bedrijven (zie bericht van 2 maart).
Zondag 4 maart kwam Kristof langs met het ontwerp van folder. Hij heeft het tot een mooi geheel geweven!
Dinsdag 13 maart om 9 uur was ik in het gemeentehuis om de dossiers van de komende gemeenteraad in te kijken. 's Avonds was er onze maandelijkse bestuursvergadering.

Actie Propere Straten, ook wij waren 17 maart weer van de partij om onze gemeente zwerfvuilvrijer te maken. Het was al properder in onze zone maar de wegen naar de school lagen wel vol snoepverpakkingen, blikjes en en brikjes...
Maandag 19 maart was er gemeenteraad. Ik deed tussenkomsten over de aankoop van electriciteit bij Luminus (zie bericht van 19 maart).

Op 21 maart nam ik in Antwerpen deel aan de Klimaatdag van Bart Martens. Ik stak een aantal interessante acties en projecten op.
De boomplantactie op zondag 25 maart liet ik aan mij voorbij gaan wegens de verjaardag van ons ma. Familie is en blijft belangrijk!
Maandag 26 maart was er gemeenteraadscommissie op verplaatsing: bezoek aan de politiezone GAOZ: leerrijk!

Dinsdag 27 maart heb ik op de blog (zie bericht: Hollandse arrogantie) mijn hart gelucht omtrent de folder van Van Cranenbroek. Die kennen geen scrupules...
In het Troempeelke kregen we op donderdag 29 maart tijdens een volgende gemeenteraadscommissie toelichting over de diverse beleidsplannen in de sector vrije tijd: sport, cultuur en jeugd. In december zullen al deze plannen hun hoogmis op de gemeenteraad krijgen...

In de week van 26-31 maart startte onze groep met de bedeling van SPOTS, ons eerste infoblaadje na 8 oktober... Weer heel wat meters gewandeld en gebust!

1 opmerking:

Anoniem zei

Uit Het laatste Nieuws, 6 april 2007:
PRO-Opglabbeek stuurt aan op jeugddebat
Oppositiepartij PRO Opglabbeek wil meer aandacht voor jeugdthema’s.
De partij stelt voor om een jeugddebat aan te gaan met alle partners die betrokken zijn met jongeren. De partij juicht de komst van het nieuwe jeugdhuis Sumo toe. Toch stelt ze zich vragen over de beperkte openingsuren en het feit dat een repetitieruimte ontbreekt. PRO stelt voor om startende groepjes meer bekendheid te geven door hen te laten optreden in cafés, jeugdhuizen of zelfs de avondmarkt. «Leuk is een cd te maken met nummers van Opglabbeekse groepjes en deze te koop aan te bieden.»