donderdag 18 december 2008

Wat cijfers na 2 jaar in mijn 2e gemeenteraadsperiode...

De raden statistisch

Sinds de start van deze legislatuur (2/1/2007 tot 15/12/2008) hebben we 22 gemeenteraden gehad. Er werden 295 agendapunten behandeld. Deze raden duurden (samengeteld) 524 minuten (8 uren 44 minuten - een uurtje meer dan een normale werkdag).

Anders gezegd:
- gemiddeld 13,4 punten per agenda;
- een gemeenteraad duurde gemiddeld 23 minuten en 48 seconden;
- een agendapunt duurde gemiddeld 106 seconden;
- de korste raad duurde 5 minuten en de langste 56 minuten.
Is dit te lang? Te kort?
Geven we te weinig commentaar als oppositie? Of is er te weinig inhoud op de raden?
Wil je het mee-maken en mee-oordelen... Je bent van harte welkom elke 3e maandag in het parochiehuis vanaf 20 uur...


Mijn stemgedrag

Ik stemde als volgt (ik was omwille van verplichtingen voor het werk niet aanwezig op volgende raden: 19 mei 2008 en 16 juni 2008 / ook de installatievergadering va 2 januari 2007 is niet meegeteld):
- goedgekeurd: 67%
- niet goedgekeurd: 5% (vooral de gemeentebelastingen)
- onthouden: 28% (vooral de afgevaardigden in de intercommunales, de begrotingen en rekeningen)

Vergelijking met mijn eerste 6 jaren:
- goedgekeurd: 76%
- niet goedgekeurd: 5%
- onthouden: 19%

Ik ben klaarblijkelijk kritischer geworden want ik keurde 9% minder dossiers goed (het aantal onthoudingen nam met evenveel toe).

Geen opmerkingen: