woensdag 28 november 2007

9 op 10 stemt: "de stoet moet blijven"

De voorbije week peilde ik naar het gevoel van mijn blogbezoekers bij het niet uitgaan van de carnavalsstoet.
55 stemmen werden uitgebracht. 10 vinden het "erg", 39 "heel erg", 2 "niet erg" en voor 4 ist "eindelijk!". 88% vindt het erg tot heel erg. Dat is duidelijk...

Bij de reacties is het 3% idee is een interessante piste (3% van de 450 000 €). En het past volgens mij inderdaad perfect binnen de afspraken die gemaakt zijn tussen de vzw 't Laer en het gemeentebestuur: dit geld investeren in het verenigingsleven. Ik ga dit voorstel overmaken aan de vzw en het college... Ik hou jullie op de hoogte

De Heidevlinders krijgen het resultaat van de enquête.

1 opmerking:

Anoniem zei

Uit Het laatste Nieuws, 29 november:

Meerderheid wil wel een carnavalsstoet

Op de website van oppositieraadslid Fabian Spreeuwers (Pro Opglabbeek) zegt meer dan 70 procent het 'heel erg' te vinden dat er geen carnavalsstoet zal plaatsvinden in 2008. Fabian Spreeuwers organiseerde een carnavalsenquête over het einde van de carnavalsstoet in de gemeente.

«In onze gemeente zijn de voorbije jaren al meerdere organisaties opgedoekt», schrijft een lezer bij de reacties op de website. «Ik merk wel dat er meer straatfeesten plaatsvinden.»

Carnavalvereniging De Heidevlinders stopt met de organisatie van de jaarlijkse stoet omwille van financiële en organisatorische redenen. De vereniging organiseert op zaterdag 2 februari wel een speciale carnavalsdag.